Venezia – In timpul carnavalului

„Pe lacrima Veneţiei, adusă de habsburgi, speranţa părea gondolă.” – Nicolae Petrescu-Redi

Canale Grande

Vizita noastra in splendidul oras plutitor Venezia s-a petrecut in luna Februarie spre sfarsitul carnavalului.

Masti Venezia

Nu era prima data cand vizitam Venetia dar a fost pentru prima data cand am admirat splendoarea carnavalului si tot pentru prima data cand calatoream impreuna.

Canal Venezia

Pe insula am ajuns dupa o scurta calatorie cu trenul, intr-o zi rece si innorata, dar privirea ni s-a inseninat imediat ce am pasit in afara garii.

Acea priveliste de bun venit reuseste sa ma surprinda ori de cate ori revin in acest taram magic, cu "Il Canale Grande" care iti respiratia de la prima privire, plin cu vaporase si gondole impreuna cu toti turistii din jurul lui care il admira.

Cum in oras sunt doar doua variante pentru deplasare, pe apa sau mersul pe jos, la inceput, noi am preferat cea de-a doua varianta pentru a ne pierde printre stradutele inguste si aglomerate in drumul spre celebra piata "San Marco".

Drumul este ornamentat cu tot felul inscriptii care iti indica directia, pe care uneori cu greu le observi, dar cum suntem in Italia si "toate drumurile duc la Roma" sunt putine sanse sa va pierdeti.

Semne Venezia

Din graba catre San Marco, ne-am oprit doar la "Ponte Rialto", cel mai vechi pod peste canal (1591) dar si cel mai frumos, care in prezent adaposteste zeci de magazine fiind una dintre principalele atractii ale fostei mari puteri navale a Europei.

Ponte Rialto Gondola
Ponte Rialto

Aici ne-am petrecuta cateva clip venerand canalui si pentru a savura o inghetata, dupa care ne-am continuat drumetia pe stradutele serpuite peste micile canale, fascinati de fiecare gondolier pe care il intalneam si de catre turistii intrati in spiritul carnavalului.

Toate aceastea au fost date uitarii atunci cand am intrat in superba piata care ne astepta cu mii de turisti, sute de animatori si animatoare care se intreceau prin frumusetea costumelor, multitudinea de porumbei care iti mancau din palma la propriu si marea, care era din ce in ce mai agitata, bucuroasa de vizita noastra.

Piata San Marco
Piazza San Marco

Dupa cateva ocoluri de piata, fara a mai sta pe ganduri ne-am hotarat se urcam in "Campanile di San Marco", cea mai inalta cladire (98,6 metri), de unde ai senzatia ca tot orasul este la picioarele tale.

Campanile di San Marco

Accesul se face cu un lift rapid, dupa vreo 10-15 minute de asteptat (asta daca sunteti norocosi, noi suntem!) iar din varf se poate vedea intreaga splendoare a insulei inconjurata de marea plina de vaporase si barcute in jurul epicentrului pietei plin de viata si de culoare.

Cand vantul si frigul a reusit sa isi faca prezenta am coborat iarasi in balul mascat unde de data aceasta ne-a intampinat si ploaia. Fara sa bagam in seama, ascunsi sub o umbrela am continuat sa colindam piata si sa ne bucuram de priveliste si de farmecul carnavalului.

Ca sa epuizam ambele variante, la intoarcere am ales vaporasul, cu care am facut ocolul insule de vreo 2 ori, pana la lasarea serii, iar ultima calatorie spre gara a fost chiar pe "Canale Grande", de unde am reusit sa admiram pentru ultima data "Ponte Rialto" si Cazinoul.

Cu plamanii plini de aerul venetian al carnavalului si cu inima indurerata ne-am despartit de acest taram magic pe care nu am refuza niciodata sa mai pasim.