Viena – o metropola cu farmec

„În Europa, fericirea se termină la Viena.” – Emil Cioran

Am petrecut cinci zile minunate la Viena, la finalul lunii ianuarie.
Viena este un oras pe care nu-l poti ”epuiza” intr-un timp atat de scurt, din acest motiv ne dorim sa ne reintoarcem candva.

La Belle Époque

Viena este o capitala imperiala, grandioasa, care se bucura de un farmec aparte. Din punctul nostru de vedere, imbina perfect infrastructura si confortul unui oras modern, cu istoria veche de secole, ce poate fi sursa de inspiratie pentru oricine.

TOP 7 OBIECTIVE TURISTICE SUGERATE DE NOI:

1. Donauturm (Danube Tower)

Donauturm

Danube Tower reprezinta cea mai inalta structura din Austria (252 m), este situat in apropierea malului nordic al Dunarii si este obiectivul turistic preferat din Viena. Turnul este dotat cu doua lifturi rapide care ajung in mai putin de 40 de secunde pe terasa panoramica. De aici, am avut cea mai frumoasa perspectiva asupra Vienei.

Fara doar si poate, locul nostru preferat din Viena!

Donauturm Restaurant

Restaurantul din turn, care se roteste in jurul axei proprii la 360 de grade, ofera o panorama de vis asupra Dunarii. Spre surprinderea noastra, preturile nu au fost deloc mari, iar mancarea a fost delicioasa (vom discuta despre asta in amanunt intr-un alt articol).

2. Palatul Albertina (Albertinaplatz)

Albertinaplatz

Incaperile de lux ale celui mai mare palat habsburgic au fost candva locuite de fiica imparatesei Maria Tereza. Camerele in culori vii (galben, turcoaz, bleu, rosu) transpun vizitatorii intr-o epoca demult apusa.

3. Casa Fluturilor (Schmetterlinghaus)

Das Schmetterlinghaus

Un loc mirific, de care nu stiam, dar pe care l-am gasit intamplator, dupa ce am vizitat Trezoreria Imperiala din Viena. Casa Fluturilor este, de fapt, un paradis al fluturilor tropicali. Acestia sunt destul de greu de observat prin vegetatie, dar ii poti vedea cu usurinta la farfuriile cu felii de mere si banane, puse strategic pentru a-i atrage.

Tot aici, gasesti, de asemenea, o cascada care-ti taie respiratia si o mica pestera.

4. Scoala Spaniola de Calarie (Spanische Hofreitschule)

Spanische Hofreitschule

Am avut parte de o surpriza minunata, pastrata pe finalul vacantei noastre! Inca de mica, iubesc caii, iar in urma cu cativa ani, am avut si posibilitatea sa calaresc, la o mosie din Catalonia, in apropiere de Barcelona, faptul ca am ajuns la Scoala Spaniola de Calarie din Viena, pentru mine a fost ceva extraordinar, mai ales ca nici nu stiam ca voi ajunge intr-un loc de genul acesta. Timp de doua ore am putut sa vedem antrenamentul cailor pur-sange, cai cu numeroase premii castigate la concursuri de echitatie.

In compania cailor, pe ritmuri de muzica clasica, intr-un muzeu in stil baroc, am trait clipe minunate si am vizionat un spectacol de neuitat!

5. Palatul Schönbrunn si Gradinile sale (Schönbrunn Palace & The Gardens)

Schönbrunn Palace
Numele Schönbrunn (insemnând „fantana frumoasa”) provine de la o fantana arteziana a carei apa a fost consumata de catre curteni.

Fosta resedinta de vara a Habsburgilor, se remarca prin incaperi fastuoase, mai precis 1441 de camere decorate in stil rococo. Considerat ”Versailles-ul Vienei”, palatul Schönbrunn reprezinta cel mai vizitat obiectiv turistic din Austria.

Gloriette

Splendida lucrare arhitecturala adaposteste astazi cafeneaua Gloriette. Aici puteti savura un cappuccino vienez, in timp ce va bucurati de o priveliste minunata asupra palatului.

Parcul Palatului Schönbrunn

Plimbati-va pe aleile lungi, printre tufele taiate artistic, pe langa statui si fantani spre Palmenhaus, apoi spre Grădina Japoneză sau pe deal, spre Gloriette.

De asemenea, va puteti lasa captivati prin vizitarea animalelor exotice si autohtone.
O experienta multicolora, plina de viata, in cea mai veche gradina zoologica din lume.
Admirati diversitatea speciilor si a habitatelor acestora la Gradina Zoologica Tiergarten Schönbrunn.

6. Domul Sf. Stefan (Stephansdom)

Stephansdom

Este musai sa vizitati Catedrala si Domul Sf. Stefan din piata centrala Stephanplatz.

Noi am vizitat atat turnul sudic (unde am urcat cele 343 de trepte, acesta fiind la o inaltime de 136m), dar si turnul nordic (in varful caruia puteti ajunge cu liftul), delectandu-ne apoi cu o priveliste uimitoare asupra orasului. Veti vedea ca noi avem o atractie speciala pentru locurile inalte, cat mai inalte, de aceea, oriunde ajungem, cautam sa vedem orasul respectiv de la inaltime.

Acoperisul Domului Sf. Stefan este decorat cu tigle colorate ce formeaza vulturul imperial cu doua capete, precum si stemele orasului Viena si ale Austriei.

7. Palatul Belvedere (Upper Belvedere)

Upper Belvedere Baroque Palace

Belvedere Superior nu este numai un somptuos palat baroc, ci si un edificiu cultural, care adaposteşte una dintre cele mai valoroase colectii de artă din Austria. Palatul Belvedere Inferior nu l-am putut vizita deoarece era inchis pentru renovari, iar Belvedere 21 nu merita osteneala (acesta fiind situat si la o distanta considerabila fata de celelalte doua).

Expoziţia din Palatul Belvedere Superior a fost complet reamenajata la inceputul anului 2018. Se pot admira 420 de opere de arta, în sapte sali tematice. Vizita incepe cu istoria Palatului Belvedere.

Am plecat din Viena cu lacrimi in ochi, dar cu promisiunea ca ne vom reintoarce candva, poate chiar la Targul de Craciun, de ce nu?